Dnia 11.04.2012 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd był o godz. 7.45. Do stolicy jechaliśmy autokarem. Dojechaliśmy tam o godz. 12.10. Obiad był o 13.30, więc do tej godziny zwiedzaliśmy Starówkę. Zobaczyliśmy m. in.: ,,Grób Nieznanego Żołnierza”, ,,Pałac Prezydencki“, ,,Kolumnę Zygmunta” i ,,Zamek Królewski”. Po obiedzie udaliśmy się do ,,Centrum Nauki Kopernik”. Przy wejściu dostaliśmy karty - przypominające karty bankowe. Była to przepustka.

W ,,CNK” jest 6 galerii w tym: ,,Bzz” dla dzieci do 6 lat i ,,Re: generacja” od 14 lat. Na zwiedzanie mieliśmy 3 godz. (od 15 do 18). Najbardziej podobał nam się eksponat dotyczący muzyki. Był to zagięty, drgający, metalowy pręt, na który zakładało się słomkę, przygryzało się ją, zatykało się uszy i słychać było melodię. Ciekawe było tzw.: ,,Koło Chomicze”. Wyglądało to jak wielki okrąg , którym się chodzi.

Potem nastąpił powrót. Do Słup dojechaliśmy o godz. 22.00.

Była to bardzo udana wycieczka. Przewodniczka była miła i interesująco opowiadała, a w ,,CNK” mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Chętnie pojechalibyśmy tam jeszcze raz.

Uczniowie klasa I - VI

Więcej zdjęć w galerii.

Dnia 15 maja 2012 roku wybraliśmy się pociągiem na wycieczkę do Olsztynka. Przejazd nim  był dla wszystkich nie lada atrakcją.

Najpierw wybraliśmy się do skansenu. W dawnej  wiejskiej szkole dzieci uczestniczyły w lekcji kaligrafii. Miały niepowtarzalną okazję pisania piórem. Poznały stalówkę, obsadkę i kałamarz, a próbując swoich sił w pisaniu  tymi  przyborami, poczuły, jak trudna jest to sztuka.

Potem czekały ich zabawy i zawody na świeżym powietrzu, zwiedzanie wiatraka i wysłuchanie w nim legendy o pięknie ziemi mazurskiej. Najwięcej wrażeń przyniosło jednak dzieciom zwiedzanie huty szkła artystycznego. Miały możliwość obserwowania pracy podczas produkcji różnych wyrobów ( kwiat, ptak, dzbanek, wazon..) i ich barwienia.

Na koniec czekał wszystkich, którzy uważnie obserwowali i słuchali konkurs wiedzy. Wiele dzieci otrzymało cenne upominki .

Więcej zdjęć w galerii.

Dnia 30 maja 2011 roku klasy I – III wybrały się, jak co roku na rajd rowerowy po okolicznych drogach leśnych.  Zebraliśmy się przed szkołą. Do udziału w wyprawie nie przeszkadzał brak roweru – była również możliwość pokonania trasy pieszo.

Postój tradycyjnie zorganizowaliśmy w gospodarstwie Państwa Balukiewicz. Przyjęli nas bardzo serdecznie, przygotowali poczęstunek – domowe ciasteczka, ciasto, kawa i herbata.  Czekało też na nas rozpalone ognisko i przygotowane kije do kiełbasek.

Zwiedziliśmy bogatą wystawę dawnych maszyn i urządzeń rolniczych.

Czas upłynął nam na wspaniałej zabawie.

Więcej zdjęć w galerii.

Dnia 16 czerwca 2011 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Pieniężna, Fromborka i Krynicy Morskiej.

Wczesnym rankiem wyjechaliśmy autokarem w kierunku Pieniężna. Pogoda dopisywała nam, świeciło piękne słońce. W Pieniężnie zwiedziliśmy  Muzeum Misyjno – Etnograficzne Księży Werbistów. Zbiory muzeum przedstawiają obiekty związane z kulturą, religiami oraz chrześcijaństwem krajówi: Chin, Japonii, Filipin, Indii, Indonezji, Papui Nowej Gwinei oraz krajów Afryki i Ameryki Łacińskiej, w których pracują misjonarze werbiści.

We Fromborku poznaliśmy wszystkie ważne miejsca związane z Mikołajem Kopernikiem . Zwiedziliśmy Katedrę, w której jest pochowany nasz wielki astronom.  Weszliśmy też na Wieżę Radziejowską. Tam mogliśmy zobaczyć, jak działa siła grawitacji. Podziwialiśmy też panoramę Fromborka i Zalewu Wiślanego.

W Muzeum Mikołaja Kopernika mogliśmy z bliska zobaczyć wiele przyrządów, których używał do swoich badań. Dowiedzieliśmy się, że Kopernik pisał swoje dzieło „O obrotach sfer niebieskich” piórem z czarnego łabędzia.
Mogliśmy też poeksperymentować w specjalnej sali z przyrządami optycznymi. Zobaczyliśmy jak powstaje zjawisko rozszczepienia światła. Podziwialiśmy obraz Jana Matejki przedstawiający Mikołaja Kopernika.
Był czas na kupno pamiątek. Następnie udaliśmy się statkiem do Krynicy Morskiej. Wróciliśmy późnym wieczorem w doskonałych humorach i pełni wrażeń.